11.12 / Meniny má Hilda

Slováci chcú istotu a bezpečnosť. Očakávajú ich aj od svojej poisťovne

Poisťovňa by mala vzbudzovať pocit istoty a bezpečia. Okrem toho si ľudia v značnej miere spájajú s kvalitným poisťovateľom aj pocit zodpovednosti a solidarity. Potvrdil to prieskum agentúry Focus pre poisťovňu Groupama, ktorá ho realizovala na vzorke 1003 respondentov. Na otázku, aký pocit by vo vás mala vzbudzovať poisťovňa, okrem už spomínaných pocitov bezpečia či solidarity očakávajú od svojho poisťovateľa v značnej miere aj pocit starostlivosti.

„Sú to takpovediac „must-be“ atribúty, ktoré ak pri poskytovanej službe chýbajú, tak automaticky generujú nespokojnosť, ale to že ich spoločnosť napĺňa, ešte nestačí na to, aby bola vnímaná ako atraktívna alebo odlišná. Takúto atraktívnosť môže spoločnosť budovať cez iné benefity, ako môže byť aj garancia rýchlosti likvidácie,“ myslí si sociológ Martin Slosiarik.

Cena nie je vždy priorita

Prieskum sa ďalej zameriaval aj na očakávania späté s poisťovňou. Približne tretina respondentov (34 percent) očakáva od svojej poisťovne najmä serióznosť a spoľahlivosť. V rebríčku ďalej nasleduje uspokojivé poistné plnenie (27 percent), rýchlosť, efektívnosť a istota a bezpečnosť. Prekvapivo vyšlo z prieskumu kritérium ceny, keďže tento atribút zohľadňuje len zanedbateľné percento opýtaných. „Nízka cena negarantuje kvalitné služby a o tom sa už mnohí presvedčili aj v prípade poisťovacieho trhu. Keďže v tomto prípade sme sa respondentov pýtali prostredníctvom otvorenej otázky na očakávania spojené s poisťovňami, tak minimálne môžeme povedať, že cena nie je to prvé, čo klienta v tejto súvislosti napadne,“ myslí si Slosiarik.

Rýchlosť likvidácie je prioritou mnohých

V prieskume sa objavilo aj malé percento respondentov, ktorí na poisťovňu rezignovali. Títo respondenti neboli so službami poisťovne spokojní a majú vo všeobecnosti s poisťovacími spoločnosťami negatívne skúsenosti, preto od nej nič neočakávajú. V otázke nárokov na spoločnosť poskytujúcu poisťovacie služby sa opýtaní vo veľkej miere zhodli na rýchlosti vybavenia poistnej udalosti, keď si túto možnosť zvolilo až 77 percent opýtaných. „V tejto požiadavke sa snažíme poskytnúť klientom čo najväčší komfort, keďže v rámci našich služieb poskytujeme na vybrané produkty aj garanciu rýchlosti likvidácie do desiatich dní,“ informuje hovorkyňa poisťovne Groupama, Martina Cvachová.

Klienti ďalej očakávajú ochotný personál a nápomocných operátorov. Okrem toho však klientom záleží aj na ďalších aktivitách. Medzi najdôležitejšie kritériá považujú odmeňovanie za vernosť, ale výrazne dbajú aj na imidž poisťovne. Za dôležité považujú klienti dobročinné akcie poisťovne, filantropické aktivity, či aktivity vedúce k ochrane životného prostredia.

1. Očakávania späté s poisťovňou

Otázka: „Skúste mi, prosím, povedať, čo v prvom rade očakávate od poisťovne, v ktorej máte poistený či už svoj majetok, auto, alebo členov Vašej domácnosti?“

2. Nároky na spoločnosť poskytujúcu poisťovacie služby

Otázka: „A ak by ste mali z nasledovných vecí vybrať dve, ktoré by mala predovšetkým spĺňať spoločnosť, ktorá poskytuje poisťovacie služby, čo by to bolo? Možnosť dvoch odpovedí.“

3. Pocity, ktoré by mala vzbudzovať dobrá poisťovňa

Otázka: „Podľa Vás, aký pocit by vo Vás mala predovšetkým vzbudzovať dobrá poisťovňa? A ešte ktorý ďalší z uvedených pocitov? Možnosť dvoch odpovedí.“

4. Dôležitosť vybraných kritérií pre klientov poisťovne

Otázka: „Predstavte si, že ste klientom poisťovne. Do akej miery by bolo pre Vás dôležité, aby ...?“



 

(tpn/PR)

Kam ďalej?

Groupama rozvíja strategické partnerstvo s OTP BankouKominári už oddávna nosili šťastie. Vynechať by nemali ani vašu domácnosť Ako žijú Slováci? Na hypotéku a v preplnených domácnostiach

Užívatelia: Najaktívnejší / Najlepšie hodnotení

Diskusia · 0 komentárov

Pridať komentár